Filtrovat zboží např. dle materiálu, ceny …
Zavřít filtr
{{filterGroup.FilterGroupName}}

Je lepší sauna nebo infrasauna?

Saunování je jednou z nejstarších regeneračních a relaxačních metod. První popisy sauny se objevují v 11. a 12. století. Finská sauna se v těch dobách od dnešní sauny lišila a během let se vyvinulo mnoho způsobů saunování. Finská sauna se vyznačuje především vysokými teplotami a nízkou vlhkostí. V posledních letech se finská sauna a saunování těší čím dál větší oblibě a věnuje se mu stále větší počet lidí na celém světě. Pobyt v sauně způsobuje uvolnění organismu, relaxaci, zmírňuje revmatické potíže, vyplavuje z těla přes kůži škodlivé toxiny atd. Saunování má blahodárné účinky na zdraví člověka. Posiluje obranné schopnosti organismu a snižuje výskyt různých onemocnění. Sauna se využívá jako prostředek k postupnému otužování a zvyšování kondice. Princip saunování spočívá v důkladném prohřátí celého těla za vysokých teplot (85 °C až 110 °C) a následném prudkém ochlazení. Sauna je navržena tak, aby člověk vydržel po delší dobu (10-15 minut) i vysoké teploty. To je umožněné díky vysokému suchu uvnitř sauny. Díky vysoké teplotě dochází k lepšímu prokrvení těla, čímž se uvolňují svaly, zlepšuje se průchodnost cév a uvolňují se z těla endorfiny. Saunování má také blahodárný účinek na problémy s křečemi, bolesti kloubů, bolesti hlavy a jak již bylo řečeno sauna má velmi pozitivní účinek na činnost srdce a na tvorbu imunitních látek. Spojení všech těchto účinků napomáhá sauna k uvolňování stresu a celkovému zlepšení jak zdravotního stavu, tak psychické kondice. Zlepšení imunity Uvolňování stresu Prokrvení svalů, uvolnění od křečí Zabraňuje bolesti kloubů a hlavy Zlepšuje průchodnost cév a činnost srdce